1/21/2014

Aikuisuuden kynnys

Mun 18-vuotis synttäreihin on 156 päivää eli vähän reilu 5 kuukautta. Samaan aikaan liian vähän ja liian paljon. Toisaalta mä ootan sitä ja toisaalta en. Ootan sitä, että aina ei tarvii miettiä, että voiko osallistua johonkin juttuun, kun tosi moniin kilpailuihin, tapahtumiin ym. vaaditaan 18 vuoden ikää. Voin lotota, jos siltä tuntuu, ei tarvitse enää pyytää huoltajalta allekirjoitusta joka lappuun, pääsee ostamaan raketteja, ravintolassa voi tilata ruokajuomaks vaikka siiderin, saa ajokortin, pääsee baariin, voin mennä vaikka naimisiin (:D) voi ostaa viinipullon illaksi, jos huvittaa ym mukavaa :)

Toisaalta se tuo vastuuta vielä lisää, pitää hoitaa hakemukset ym itse, isällä ei oo enää tavallaan vastuuta huolehtia musta ja se mua ehkä eniten pelottaa. Auttaako esim. isä jos mulla ei oo vaikka rahaa ruokaan jostain syystä vai sanooko se, että "sä oot 18, huolehdi omista asioistas!"

Musta tuntuu, et oon välillä vähän lapsenmielinen ja haluun olla, mut sit kun täytän 18 nii mun pitäis olla jotenkin hirveen aikuinen. Ainakin musta tuntuu siltä...
Miltä aikuistuminen teistä tuntuu? Kertokaa omia mielipiteitänne!

6 kommenttia:

  1. Aaaaa... Voin niin hyvin samaistua suhun ;o Itellä onneks vielä ruhtinaaliset 214 päivää synttäreihin, mutta äkkiähän tuoki aika menee. Vähän hirvittää mitä se täysikäsyys tuo tullessaan!

    VastaaPoista
  2. Muistan itsekin ajatelleeni noin ennen kuin täytin 18. Mutta turhaan, ei täysi-ikäisyys tarkoita vielä sitä, että olisi kovin aikuinen. Olen nyt 20 vuotias, ja voin todeta, että elämäni ei ole järjestyksessä ja olen yhtä lapsenmielinen kuin aiemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Musta vaan tuntuu, että sit kun oon 18 niin mun odotetaan käyttäytyvän jotenkin aikuismaisesti. :)

      Poista
  3. Näin 23-vuotiaana voin sanoa, että ihan samanlainen oon kun ennen täysi-ikäisyyttä. Tietysti tietyissä asioissa on onneksi, Luojan kiitos, kasvettu ja kypsytty. Mutta muuten ei oo paljon mikää korvien välissä muuttunut.:D

    Enkä usko, että kukaan olettaa, että kun mittariin napsahtaa 18-vuotta, olisi esim.oma toimeentulo ja automaattisesti osaisi hoitaa kaiken yksin. Uskon kyllä, että sun isä sua auttaa.:) Vaikka oisit kuinka täysi-ikäinen, oot sen lapsi:)

    Mut hei,aikuistuminen on tosi jees, ja se vuosi, kun täytin 18,on ollut mun yksi parhaimmista vuosista.Joten nauti siitä, älä stressaa!:)

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita, pysythän kuitenkin asiallisena. Kiitos!♥