6/24/2015

Lenkkeily maalla vs. kaupungissa

Olen asunut suurimman osan mun elämästä maalla ja rakastan maaseudun rauhaa ylipäänsä. Nyt kun olen asustellut kaupungissa kohta kolme vuotta, olen oppinut löytämään kaupungissa asumisesta myös paljon hyviä puolia. Yksi päivä, kun olin lenkillä tulin ajatelleeksi sitä millaista lenkkeily on maalla ja millaista kaupungissa.

Lenkkeily kaupungissa on paljon monipuolisempaa. Joka päivälle voi valita uuden hieman erilaisen reitin, jokaisesta risteyksestä voi kääntyä eri suuntaan kuin edellisellä kerralla. Kaupungissa maisemat on myös useasti paljon monipuolisempia. On järviä, puistoja ja kauniita taloja ja niiden pihoja. Hyvällä tuurilla lenkillä voi myös törmätä tuttuihin. Mutta koska olen siellä maalla asustellut, on mulle tullut hassu tapa fiilistellä musiikkia ja lauleskella mukana. Kun muutin kaupunkiin, piti siitä tavasta opetella luopumaan.

Kuten jo mainitsin niin maalla on ihanaa lenkkeillä, kun voit hyppiä, pomppia, tanssahdella ja lauleskella sielusi kyllyydestä ja kukaan ei ole näkemässä sun esitystä. Maalla on myös se ihana luonnonrauha. Hiljaista, ei liikennettä ja vihreää joka puolella. Tokihan myös maalla voi suunnitella esim. metsäreittejä, mutta mä en niitä voi kovinkaan paljoa harrastaa, koska olen aika taitava eksymään, heh. Muuten maalla on se huono puoli, ainakin meillä kotikotona, että reittivalintoja ei ole kovin huikeasti. Välillä myös kyllästyttää kävellä tietä pitkin, kun ympärillä ei ole muita kuin puita. Onneks voi aina viihdyttää itseään musiikilla.
Kummassakin on hyvät sekä huonot puolensa ja tykkään kyllä lenkkeillä sekä maalla että kaupungissa. Mitä mieltä te ootte? Rupesin mietiskelee tätä ja ajattelin myös väsätä aiheesta tällaisen postauksen ja olisin myös kiinnostunut kuulemaan teidän mielipiteitä aiheesta!

6 kommenttia:

  1. Se on kyllä parasta, lauleskella ja juosta samalla! Mutta kuten sanoit kaupungissa ei ihan joo viitsi.. :D
    Kiva postaus!
    http://merirosvoprinsessa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, niimpä. :D Kiitos! :)

      Poista
  2. Mä tykkään enemmän maalla lenkkeilemisestä. Siellä on maastossa vähän haasteellisempaa, ja raikas ilma, eikä liikennevaloja häiritsemässä tahtia (vaikka on ne välillä ihan hyvin ansaittuja taukoja heh :D)

    ❀Cinderella Days❀

    VastaaPoista
  3. Heippa! Kiitos kun linkkasit sun blogin mun "linkkaa blogisi"-postaukseen! Sun blogi pääs lemppareihin, ja tein siitä pienen esittelyn tähän postaukseen: http://andmaybethatsonlyanattraction.blogspot.fi/2015/06/lempparit-linkatuista-blogeista.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Oon otettu! Meen heti kurkkailee! :)

      Poista

Kommentit ovat aina tervetulleita, pysythän kuitenkin asiallisena. Kiitos!♥