7/08/2015

Au pairiksi?

Olen jo pitkään ajatellut, että olisi todella kivaa lähteä Au pairiksi. Pääsisin näkemään maailmaa, oppisin kieliä paremmin & saisin uuden upean kokemuksen. Tänään rupesin ihan tosissaan sitä asiaa miettimään. Pitäisikö mun lähteä? Mulla olis nyt ihan täydellinen tilaisuus lähteä. Mulla on välivuosi meneillään, mulla ei ole töitä eikä parisuhdetta. Täydellinen ajoitus siis! Silti mua jännittää, enkä uskalla tehdä hakemusta. Tiedän, että jos lähtisin, kasvaisin persoonana myös hyvin paljon. Tiedän, että kokemus olisi varmasti yksi elämäni parhaista, mutta vuosi pois kotoa ja pois rakkaiden ihmisten luota kuulostaa todella pelottavalta. Mä oon vielä aika ujo persoona uusien ihmisten ja asioiden kanssa, joten sekin vähän mietityttää. Miten kotiutuisin ja sopeutuisin, jos lähtisin? Haluaisin myös asua tässä asunnossa missä tällä hetkellä asun, mutta ei olisi mitään järkeä maksaa vuoden ajan vuokraa, kun en siinä asu.

Oon kuullut Au pair-kokemuksista hyvin paljon positiivisia asioita, mutta jokin mua silti vielä mietityttää. Mä en ole kovinkaan spontaani ihminen, joten tuun miettimään tätä asiaa kyllä joka kantilta. Toivon silti, että mulla olisi rohkeutta hakea.
Jos teillä on kokemuksia tai Au pair-blogeja, linkittäkää! Haluan lukea Au pairiudesta niin paljon kuin mahdollista!

22 kommenttia:

  1. En ole itse Au pair:ina ollut, mutta äh lähde! Mulla rajoittaa työt, alkavat opiskelut ja aikaisemmin on parisuhde rajottanut omaa lähtöä. Mutta lähde, nuorena on parhainta aikaa tehdä just kaikkea tuollaista. Itseä ainakin kaduttaa etten ole lähtenyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä. Houkuttais kyllä ihan älyttömästi! :)

      Poista
  2. Oon ollu neljä kertaa aupairina. Vuodeksi en lähtisi, mutta iso hatun nosto niille jotka vuoden tai yli on! Oikee perhe ku vaa löytyy, ei maalla niin väliä :) jos haluat kysya jotain niin vastaan mielelläni! infinnish.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau! Mäkin mietin sitä, että vuosi on pitkä aika, mutta Amerikkaan ei vissiin pääse kauheen paljoo lyhyemmäks aikaa, ainakin niin joltain sivustolta luin? Saa korjata jos oon väärässä :)

      Poista
  3. Lähdelähdelähde! Mulla ei ole omaa kokemusta (vielä), mutta oon vaan kuullut hyvää muiden aupparoinnista. Oon itse lähdössä nyt vuodeksi vaihtoon Jenkkeihin! Mun kummitäti tapasi miehensä ollessaan au pairina Englannissa, kentis sullekkin kävisi yhtä hyvä tsägä!

    Au pair -blogiksi suosittelisin Veran blogia. Jos hän uskaltaa lähteä Kiinaan lähes ilman kielitaitoa, säkin uskallat lähteä minne tahansa! http://veradventures.blogspot.fi/

    Jenkkiaupparin elämää voi seurata Askista, ask.fm/nannitus. Anni on New Jerseyssä aupparina ja muistaakseni hän on joskus sanonut että puoleksi vuodeksikin pääsisi? Kannattaa kysästä! Ja loppujen lopuksi, ei se vuosikaan niin pitkä aika ole. Miksei siis kerralla lähtisi niin pitkäksi aikaa, ainakin jos hyvä perhe löytyy?

    Ja noh, tietenkin tähän pitää omaa blogiakin mainostaa kun tavallaan samassa aihealueessa liikutaan. Kuten jo sanoin, oon lähdössä Jenkkeihin vuodeksi vaihto-oppilaana! :)

    katiannausa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, niin eihän sitä tiedä :D Niimpä! Kivanolonen blogi sulla, jään seurailemaan! :)

      Poista
  4. Itse olin lukion jälkeen lähdössä ja matkalippua vailla oli Au Pair kokemus, kunnes jänistin. Nyt harmittaa, että se jäi kokematta. Kannattaa siis ottaa yhteyttä rohkeasti noihin Au Pair-järjestöihin ja laittaa hakemus rumbaa käyntiin. Sieltä tulee paljon infoa ja pääsee myös tilaisuuksiin kuulemaan aikaisempien au pairien kokemuksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot kyllä oikeessa! Mun täytyy hetki vielä kypsytellä tätä asiaa ja miettiä miten mun asunnon ym. käy :)

      Poista
  5. Mäkin oon miettiny ihan samaa, mä haluisin lähteä Englantiin! Mä en vaan vuodeksi uskaltais lähteä, tulis liian kova ikävä! :D

    pannariblogi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha niin sitä mäki mietin :D

      Poista
  6. Mun isosisko on au pairina tällä hetkellä Floridassa, Orlandossa Daytona beatchin rannalla. Hän on ollut siellä viime lokakuun lopusta ens joulukuuhun (todennäköisesti vielä pidempääkin) on tykänny olla hirmuisesti. Hänen ig on julkinen @karolainass josta voit kattoo millasta sillä on ollu siellä :) Mut tsemppiä hirmuisesti jatkoon! Mulla on tulossa jatkossa itseasiassa postaus jossa kerron millasta siskollani siellä on ollut jne vinkkejä tuleville au paireille! :) Mutta jos viitsithaluatkehtaat, niin käy kattoo toi munki blogi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäpäs käyn kurkkaa sun siskon instan! Voi kiitti! :) Mä käyn kurkkaamassa sunkin blogin! :)

      Poista
  7. Lähde ihmeessä, jos vaan löytyy uskallusta!:) Ite oon myös miettiny, mutta en tiedä jaksaisinko koko vuotta, oon nii helposti kyllästyvää sorttia. Tai siis kyllä ulkomailla viihtyy ja niin pois päin, mutta perheen jossa toimisin aupairina tulisi olla tosi menevä, koska mielummin sitten lähtisin ulkomaille omin nokkineni ja hankkisin ite kokemuksia omalla tahdilla :) Tosi ihana blogi, laitan kirjanmerkkeihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Mun täytyy tosiaan hetki kerätä rohkeutta, jotta saan hakemuksen laitettua! :)

      Poista
  8. Jos sulla on vaan mahdollisuus lähteä niin lähde ihmeessä ja toteuta samalla unelmasi<3

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Houkuttelee kyllä todella paljon! :)

      Poista
  9. Itse oon lähdössä kolmeksi kuukaudeksi Italiaan auppariksi ja oon todella innoissani!! :) mun blogin löytää täältä:

    http://italian--dream.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vautsi! Uskon! :) Mä käyn kurkkimassa sun blogin! :)

      Poista
  10. Oon just au pairina Saksassa. Oon täällä vaan tän kesän 3kk ja mun mielest tää on just sopiva aika. Susittelen ehdottomasti au pairiksi lähtöä!! Musta on tullu niin paljon rohkeempi ja itsevarmempi tän kesän aikana. Tuntuu, et pystyn mihin vaan ja uskon itteeni täysin. Vaik välil menee hermot lapsiin, en vaihtais tätä kokemusta mihinkään!

    Oon saanu uuden perheen ja uusia kavereita. En suunnitellut kesääni liikaa. Päätin vain lähteä ja kattoo, mitä tulee tapahtumaan. On ollu ihan mahtava kesä ja saan olla viel kuukauden tääl nauttimas 35c helteist!

    Mun blogi:

    http://kesamaailmalla.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  11. Onneksi au pairiksi voi lähteä ihan vain muutamaksi kuukaudeksikin! :) Ite vietän au pair -vuotta Tukholmassa, ja tänne olen jäämässä pysyvästi myöhemmin. Riskejä kannattaa ottaa, aupparina kasvaa paljon ja saa upeita kokemuksia, joita muistella monen vuoden päästäkin :)
    ++ kivan olonen blogi sulla!
    http://suomitytto-ruotsissa.blogspot.se/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, mutta käsittääkseni Amerikkaan (jonne haluaisin) on vaan vuoden pestejä.. Uskon! :) Ja kiitos paljon! :)

      Poista

Kommentit ovat aina tervetulleita, pysythän kuitenkin asiallisena. Kiitos!♥