10/31/2015

Some - hate or love?

Mulla ei ole ollut mitään kovin vahvaa mielipidettä somesta, mut tajusin äskettäin, että mullahan on oikeestaan viha-rakkaussuhde sosiaalista mediaa kohtaan.

Mä en nykyään enää itsekään oikeastaan ikinä saa katsottua joitan jaksoa sarjasta tai elokuvaa välillä räpläämättä puhelinta, ärsyttävää! Ennen pystyin katsomaan ongelmitta ilman häiriötekijöitä. Mua harmittaa valtavasti se, että nykyään jos vietetään aikaa kaveriporukalla, kaikilla on älypuhelin käsissään. Ennen älypuhelimia & someja me tehtiin meidänkin kaveriporukalla vaikka mitä kivaa. Nykyään se on vaan sitä, että käydään toisen luona, istutaan pöydän ääressä tai sohvalla ja selaillaan somea.
Mua huolettaa myös tosi paljon se, että ihmiset räplää puhelintaan autolla ajaessa! Katotaan snappeja, laitetaan tekstiviestiä ym. Mä yritän välttää puhelimen käyttöä mahdollisimman paljon ajaessa. Mä saatan vaihtaa nopeasti spotifyssä kappaleen seuraavaan tai vastata puheluun, jos joku soittaa (& laitan kauttimelle ja puhelimen syliin), siinäpä se. Mulla ei niin kova tarve ole someen, etten pärjäis ilman sitä sen aikaa kun olen siellä auton ratin takana.

Mä myönnän kyllä, että olen itsekin koukussa someen. Haluaisinkin aloittaa vähentämään somen käyttöä. Kuka on mukana?

2 kommenttia:

  1. Moikka, ja hei! I´m in! :) itse kirjoitin samasta aiheesta jonkin aikaa sitten toisessa blogissani ja myönnän... olen koukussa someen. Nyt pitäydyn facesta, ja olen vähentänyt instaa. Yritän kamuille sanoa, että vanhanaikainen joko tapaaminen tahi soittaminen on in :)

    Eli mukana!!!

    Terkuin, Maarit
    www.http://kattiwillix.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita, pysythän kuitenkin asiallisena. Kiitos!♥